تعمیر حوله خشک کن حمام

رادیاتور حمام یا همان حوله خشک کن یکی از سیستم‌های گرمایشی خانه است که بوسیله آن می‌توان همیشه حمام را گرم نگه داشت و همانطور که از نام آن پیدا است، در جهت خشک کردن حوله هم به کار گرفته می‌شود. این نوع سیستم‌های گرمایشی در داخل حمام تعبیه می‌شوند و گاهی ممکن است شاهد خرابی آنها باشیم و قطعا بررسی آن برعهده شما خواهد بود و در صورت جدی بودن مشکل بهتر است به سراغ یک کارشناس یا تعمیرکار بروید.

حوله خشک‌ کن داخل حمام در واقع همان لوله‌های داغی هستند که به منظور مدیریت مصرف انرژی، کاهش غلظت رطوبت حمام و خشک‌کردن البسه و حوله‌های سایز کوچک استفاده می شوند. این وسیله کارآمد دارای پیچیدگی های بسیاری است که حتما باید برای نصب و یا تعمیر آن با متخصص و تعمیرکار در ارتباط بود.

در این مطلب قصد داریم دلایل عمده خرابی حوله خشک کن را شرح دهیم.

دلایل خرابی حوله خشک کن حمام

  • رسوب گرفتن مبدا رادیاتور یا رسوب گرفتن لوله‌های داخل ساختمان، همانطور که از عنوان مشخص است، رسوب گیری یکی از علل خرابی حوله خشک کن خواهد بود. برای انجام رسوب گیری باید حتما از یک متخصص کمک گرفت چرا که نحوه رسوب گیری در هر پکیج متفاوت بوده و وسایلی را نیاز دارد.
  • وجود هوا در مسیر یا داخل رادیاتور می‌تواند دیگر علل خرابی حوله خشک کن باشد که موجب خواهد شد گرمایش به خوبی صورت نگیرد. توجه داشته باشید شما باید حداقل سالی یک بار هواگیری رادیاتور حوله خشک کن را انجام دهید.
  • برعکس بودن لوله‌های تبادلی رادیاتور که منجر به عدم گرم شدن حوله خشک کن و ایجاد خرابی در رادیاتور میشود. چنین مشکلی را باید تعمیرکار بررسی کرده و آن را حل نماید.
  • نیمه باز بودن شیر رفت و برگشت حوله خشک کن می‌تواند مانع از گرمایش آن شود و در بلند مدت مشکلاتی را هم به وجود خواهد آورد که باید در این مورد دقت به خرج داد.
  • نامناسب بودن لوله کشی مسیر نصب حوله خشک کن که قطعا مشکل ساز است.
  • پایین بودن ظرفیت سیستم حرارتی پکیج نیز از دیگر عوامل خرابی حوله خشک کن خواهد بود.
  • آخرین مورد لوله کشی نادرست است که عمده مشکلات را رقم خواهد زد.
  • اگر پکیج دیواری و رادیاتور فاصله نامناسبی داشته باشند، قطعا خرابی به بار می‌آورد.
  • سوراخ شدن لوله های حوله خشک کن نیز بسیار رایج است که برای تعمیر آن می توانید بعد از خشک کردن و تمیز کردن منطقه سوراخ با چسب فولاد این مشکل را حل کنید.
  • انسداد و گرفتگی رادیاتور حوله خشک کن به دلایل مختلف رخ خواهد داد ولی یکی از علت های اصلی تجمع محصولات خوردگی در لوله ها می باشد. برای رفع چنین مشکلی عموما از موادی به نام رسوب گیر استفاده می شود.
  • سخن پایانی: حوله خشک کن ها از جمله سرویس هایی هستند که به صورت شبانه روزی روشن بوده و بسیار ایمن هستند پس بهتر است در فصول سرد سال دمای این سرویس را بر روی متوسط گذاشته و در صورت برزو هر گونه اختلال و مشکل، بعد از بررسی با یک تعمیرکار و سرویس کار در ارتباط باشید. البته برخی از مشکلات را خود شما با بررسی می توانید به راحتی حل کنید ولی در صورتی که از مشکل سردرنیاوردید لطفا از دستکاری بیش از حد خودداری کرده و با تعمیر نوین تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!